Julafton?!

Ojojoj julen börjar närma sig med storm steg och vad händer? Denna panik, planering gaaah. Det skall köpas julklappar till höger och vänster och det känns som om varenda kotte vill lägga band på en.
Det klassiska problemet, iallafall för skilsmässo barn (?). Vem skall man fira julen med? Mamma, pappa, släkten, eller sin egen respektive? Är det bara jag som anser detta vara totalt ångest framkallande?
Detta år har jag dock gjort de enkelt för mig, jag stannar hemma! Mamma är i Turkiet och Farsan i Sydamerika.
Dock har ju sambon släkt som vill lägga band på honom, men då får han nog besöka dem själv. Men risk för att låta, ja vad ni än tycker de låter som. Ska jag inte träffa min egen släkt på julen vill jag nog inte träffa någon annans heller.
Julen för mig är en helig famijle högtid, inte för allt med de religiösa utan för att det är en stund då man bara får ha en helt underbar dag med folk man tycker om.

Hur gör ni alla andra där ute under julen? Är ni sådana som försöker klämma in 5st familjer på samma dag/självaste julen?



Postat av: Cilla

Är galet att tiden går så fort, tycker det nyss var jul :S Jag vet faktiskt inte hur min julafton kommer se ut, om det blir med min familj eller killens familj eller både plus släkt :S

2010-12-01 @ 11:23:49
URL: http://bloodysabbath.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: