2007-06-19 en dagboks anteckning

"Det är en smärtsam upplevelse att aldrig kunna äta tillräckligt.
Det är en smärtsam upplevelse att äta så mycket så att kroppen själv säger ifrån och man spyr upp det i te koppen.
Men trots denna totala ologik mår man någonstans bättre av att ständigt känna hungerns krafter slita sönder en psykiskt och fysisk. 
För så länge man känner hunger är man säker på att man inte ätit för mycket.

Men när de väl då händer. Man äter så mycket att kroppens sista utväg är att själv skapa en reflex så att man spyr tills den är nöjd. Då vet man. Då vet man att resterande dagar i veckan kommer man låta hungern ta över igen. Göra sig igenkänd, bara för säkerhets skull.

Va jag längtar efter att få äta en pizza, en hamburgare eller kanske till och med Kina mat.
Men makten är inte längre min. Jag kan inte längre äta något av det goda. Istället isolerar jag mig med det ända jag vet och kan. En tv och en skål med osötad müsli. Jag önskar jag kunde vara som alla andra. Jag önskar jag kunde älska, skratta och gråta. 

Och jag hoppas att den jag älskar inte kommer lämna mig pga av detta."
Tänk så mycket som kan hända på bara ett par år. Tänk att all skit man tagit emot, alla vänner man mist och tårar man gråtit, tänk att det gjort en till en starkare person idag. Det är känns helt sjuk att idag sitta och läsa igenom gamla dagboks texter, hela kroppen fylls av den oron och smärtan som fanns då. Men nu tänker jag aldrig låta mig hamna där igen, och med stöd från vänner av och familj kämpar man vidare dag för dag mot det nya friska underbara livet!

Tumblr_lgqsfieqo51qeo5ld_large
Tumblr_l7f0x4ty5v1qcxfhdo1_500_large

bild lånad från we♥it

Postat av: Emma

Skönt att du mår bättre nu!

2011-02-23 @ 17:14:43
URL: http://ehmsii.blogg.se/
Postat av: Veronica

Sv; Ingen orsak! Nöjet är helt på min sida. Tack detsamma du ! Btw, vad tycker dom min blogg, om du har skum läst lite ?

2011-02-23 @ 18:34:07
URL: http://veroniicapettersson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hade iiiingen aning om det här vännen!!! Men jag tror mig veta när det hela började. All kraft till dig! Vi får höras av snart, ok!? Puss /Walle.

2011-02-23 @ 19:16:53
Postat av: toaklotter.se

Välkommen till toaklotter.se, sidan som smittar och sprider sig lika

fort som vinterkräksjukan på en bajamaja i Kraków.

Här samlar vi toaklotter från ishotellet i Jukkasjärvi till dassen i Lund.



Skicka in bilder på toaklotter direkt med din mobil och var med och tävla om biobiljetter.



läs mer på: http://www.toaklotter.se

2011-02-23 @ 19:26:35
URL: http://www.toaklotter.se
Postat av: katta

Hej gumman!



ett starkt inlägg som berör än verkligen!

Det är inte så bra u know...hur är det själv? Hemma hos mamma å pappa nu, ska sova här. Har varit här mkt den sista veckan..säkert sovit över 5 ggr...men jobbigt å vara själv...funkar väl inte så bra här heller men får ialf sällskap. Nu i veckan blir lite svårt..ska nämligen jobba långpass hela helgen men nästa vecka absolut. En kaffe på stan då kanske?



puss

2011-02-23 @ 19:54:42
URL: http://kattaskrypin.blogspot.com
Postat av: Elina

Min underbara vackra fruga!!! Smärtar mig att läsa detta och inse hur dåligt du mådde innan jag lärde känna dig. Du är en av de starkast och finaste människor jag känner!! All kärlek till dig!!! Puss <3<3<3<3<3

2011-02-24 @ 10:49:35
URL: http://livetsomjag.se
Postat av: Ida

Den där textan var så bra skriven, man kan känna igen sig i det du säger! Skötn att du mår bra idag! :)

2011-02-24 @ 16:13:41
URL: http://idasivertsson.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: