Bröllop på Nalen?

Igår var vi som sagt på nalen och tittade på lokaler inför "den stora dagen". Gud vilka fina lokaler de hade! Och hon som tog hand om oss var verkligen super trevlig! De kändes helt overkligt att stå och prata upplägg och välkommsdrinkar för gäster :). VA VERKLIGT DET BLEV, helt plötsligt! Nu väntar vi bara på en offert för att se vad det skulle kosta. Blir förmodligen dyrt, men vi får se, hoppas de inte blir för dyrt bara! Ludvig fick även för sig igår att han kanske vill ha vigseln i en kyrka, vilket jag tidigare varit starkt emot då jag inte vill gifta mig "inför gud och denna församling" bla bla blaaa.. Men jag är öppen för de mesta, och vill ju även att han ska få de som han vill ha de, så vi ska kolla på det iallafall. Får vi se om de slutar med vigsel i kyrka eller annan lokal/plats. Ska det vara kyrklig vigsel ska de vara en jävligt fin kyrka om jag ska gå med på det. Vet inte ens om jag får gifta mig en kyrka då jag gått ur svenska kyrkan. Hmmm?
Tumblr_ljzff3gsxm1qersr2o1_500_large
pic
VILL NI GIFTA ER I KYRKA?

Postat av: Majlo

Så länge en av parterna är med i Svenska kyrkan så får man gifta sig i kyrkan. Har däremot båda gått ur så kan prästen vägra, alternativt ta betalt för präst, organist, vaktmästare m.m.

(Om du inte vill gifta dig i kyrkan, visa honom inte detta ;P )

2011-04-22 @ 13:38:02
Postat av: Elina

Ni får gifta er i kyrkan så länge Ludde är med.. Så då spelar det ingen roll att du inte är med i kyrkan längre :)



Kul att mötet gick bra. :) Jag ser fram emot bröllopsdagen.. Tills dess ska jag va smal ;)

Puss

2011-04-22 @ 13:55:08
URL: http://livetsomjag.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: