Elaka människor borde hålla käften

Ibland blir jag bara så less på människor, varför har visa personer ett så stort behov av att bara existera på denna jorden för att vara elaka?
Här om dagen hittade jag en jätte söt tjejs blogg, hon kämpar dagligen för en kamp mot anorexi, och hon är på god väg att vinna!
Men så tittar man lite längre ner bland hennes inlägg och ser detta
Va fan?! Hur i helvete tänker denna personen när hon/han skriver detta? Vad vinner man på att trakassera någon annan? Jag ser det bara som helt menningslöst? Har man inte något bra att skriva kan man väl lika gärna skita i det?
Jag vet själv hur jobbigt det kan vara att ta sig ur ett ätstörningsträsk, och om denna personen som skriver dessa kommentarer också verkligen har det, vet den även
att bara för man "ser normal ut på utsidan" behöver de inte stå rätt till på insidan. Och det sista man behöver är ett rikspucko som tror sig veta allt.
NEJ, fan, varför kan männsikor inte bara vara trevliga, eller hålla käften?
Tumblr_lmrkmzueyn1qemgizo1_500_large
Pic:weheartit

Postat av: mamma

Älskling!

Precis som vissa lider av ätstörningar, så beror ju det på något, man mår ju inte riktigt bra med sig själv. Tyvärr är det oftast likadant med elaka personer. Skillnaden är bara att den med ätstörningar har ett fruktansvärt stort behov över att ha kontroll på sig själv och lägger sin ilska och skuld på sig själv. Den som är elak mot andra lägger tyvärr ofta den ilskan och skulden på nån annan, vill inte se sina egna brister men innerst inne mår ni lika dåligt allihop. ALLA föds vi oskuldsfulla utan fördomar mot vare sig oss själva eller andra. Men håller med att det är svårt att hantera elaka människor, det bästa är nog bara att ignorera, eller sakligt rätta till de uppenbara sakfel de kommer med. Börja inte tjafsa för då får de bara med syre till sin eld och blir ännu mer elaka. Tänk dig själv när du är riktigt arg, hur vill du bli bemött för att ilskan snabast ska lägga sig. Inte vill du väl ha en masa mothugg, egentligen?! Innerst inne är det massor av ilska och besvikelse hos dessa personer som de låter pysa ut på andra.

Skillnaden mot den som håller allt för sig själv är att vi andra ofta upptäcker att personen mår dåligt när det gått alldeles för långt eftersom allt finns inuti den personen och de som mår dåligt har blivit mästare på att gömma det för oss andra.

Det är mycket svårare att hjälpa dessa personer!!!!

Är man elak och mår dåligt går det ju inte att gömma undan! Chansen att få hjälp om man vill ha det är ju då större! Inte många tynar bort av elakhet, men tyvärr är det alldeles för många som gör det av ätstörningar. Men stå på dig gumman, ta gärna en saklig debatt med de personer du inte begriper dig på, du vet ju ändå vad det innebär...



Älskar Dig!!!!

2011-07-22 @ 09:51:43
Postat av: elsa

Sv: ja riktigt coola var dom! jag mår toppen! ja man kan ju inte må så mycket annat på en fredag? :) KRAM

2011-07-22 @ 10:10:02
URL: http://bumblebeeee.blogg.se/
Postat av: Juicydoll ♥ RockNroll

men herregud vilska idioter det finns! Men tror på karma så förmodligen kommer dem få sitt... vilka jävla fegisar

2011-07-22 @ 10:37:41
URL: http://juicydoll.myshowroom.se/
Postat av: Johanna

Sånt blir jag med så jävla förbannad på. vad vinner man på det? Inget, man får bara den personen och må ännu sämre än vad han/hon redan gör! Och det hjälper verkligen inte personen och bli bättre.



Varför måste det synas både det ena och det andra?! Finns det en mall som man går efter passar du inte in på den så har du inte anorexia?! Irriterande!!!



Har själv en ätstörning, men inte syns det på mig, så då är jag inte sjuk eller?!



Folk borde veta bättre och peppa och stötta istället för såga längs fotknölarna..



sorry, känsligt ämne :(



Hehe, ja när man är 15 tänker man kanske inte på vad man väljer och tatuera in, jag var 18 när jag gjorde min första, men den hade jag gjort så mkt annorlunda idag :)

2011-07-22 @ 11:40:09
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: emelie

Sv: Tack som fan!

Och människorna som skriver så vet bara inte bättre. Usch.

2011-07-22 @ 12:03:49
URL: http://emelielandberg.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: